Maleriet Sadness har fulgt mig i en del år og gennem flere flytninger. Hver gang har maleriet helt naturligt taget sin helt egen fremtrædende plads i min stue.

Marianne Momme har i dette maleri formået, med sin helt særlige teknik og sans for lys, farver og stemning, at ramme meget mere end maleriets titel “Sadness”.

Som noget af det første jeg ser hver morgen, sender maleriet mig et budskab om håb og om at passe på sig selv.

Ann B. København